17 000 sammu ja muuseumid

Kuna täna meid tööl ega koolis ei oodatud, otsustasime antiigipoed ja muuseumid üle vaadata. Pettumus oli suur kui kõige lootustandvam antiigipood lihtsalt kinni oli. Uksel oli lihtsalt silt "Tänään kiinni", nii siin lihtsalt asjad käivad. Meie aga ei jäta jonni ja tuleme homme tagasi.

Teel muuseumite väljakule, leidsime tee peal Eesti toidukaupade  poe, olime nii tuhinas, et isegi pilti ei teinud. Mida kõike seal ei olnud kilust kuni kohukesteni. Siia tuleme kindlasti tagasi kui hapukapsa isu peale tuleb.

Imeilus toomkirik jäi ka teel olles ette.

Jõudsime 2 imeilusa majani. Mõlemad majad kuulusid Nottbeckide perekonnale. Nottbeckid saabusid Tamperesse Peterburist (kuid on elanud ka Tallinnas). Nottbeckidele kuulus Finnlayson puuvillatehas, mis töötab tänaseni. Esimene maja kuulus Alexander von Nottbeckile, mis on ehitatud uusrenessanss stiilis ja kannab nime "Finnlayson palatsi". Kuna praegu on maja kasutusel restoranina, siis kiikasime sisse ja tegime pilte..

Teise maja ehitas Peter von Nottbeck, see maja kannab nime "Milavida palatsi", uusbarokk stiilis. Alumisel korrusel restoran ja ülemisel muuseum, kus hetkel oli 2 näitust. "Soome kuningas" ja "Nottbeckid". Allpool tuleb palju põnevaid pilte mööbli eri stiilidest.
Milavida palatsi

Näituselt Soome kuningas

Saime ka hetkeks kuningad olla

Näituselt Nottbeckid. Biidermeier toolid laua ümber.

Uusrokokoo sohva ja pähklipuust uusrokokoo salongilaud. Tagaplaanil biidermeier trümoo peegel (uusrokokoo mõjutustega)

Uusklassitsism toolid ja ampiir peegel mahagonist lauaosaga.

Proua tualetitarvete kohver ja muidu äge reisikohver.

Uusrenessanss leierkast, ülemine osa pöögist.

Selle kapi puhul on kasutatud pähklit, mahagoni, pronksi, marmorit ja  kulda. Pealispinnal imeline intarsia.

Biidermeier laud.

Pähklipuust uusrokokoo laud.

Ja veel pitte

Järgmisena läksime Vapriiki muuseumikeskusesse, mis on auhinnatud aastasaja muuseumiks. Seal oli hetkel üle kümne erineva näituse: alates hokinätusest (no loomulikult soomlased ju) kuni Eesti 100 näituseni. Allpool valikuliselt pilte erinevatest näitustest, külastasime neist umbes pooled ja pildid huvitavamatest leidudest.

Kivistunud puu

Lapis lasuli  - Mariliis, see on meil küll nüüd selge

Need kollakad pruunikad piklikud asjad on kivistunud dinosauruse kaka, kes selle küll kindlaks tegi

Jälle üks tore tööriistakohver, seal ka palju meile armsaid peitleid sees.

No käisime ka loodusnäitusel, aga keda need öökullid huvitavad, kui nii palju  ilusat mööblit oli enne

Eesti 100 näitus, ei ole veel nii kaua Eestist ära olnud, et pisar silma oleks tulnud. Kuigi uksest sisse astudes kõlas Tõnis Mägi "Koit"

Nukunäitus

Ilmselt tuleb meil neid muuseumi külastusi veel, kuna ostsime endalee 68 Eur eest aastased muuseumipassid, millega saab 200 muuseumikülastsust teha. Ja siin neid muuseume jagub.
 Otseblogi Tamperest Simolankatu 6A, Piret ja Erika

Comments

1. Aitäh ilusate interjööride eest! Nii palju uhket ja säravat mööblit. Sellest intarsiast ja marketriist me veel räägime...